top of page

פעילות התפתחותית מתוקה לראש השנה

פעילות מתוקה לקראת ראש השנה, בברכת שנת התפתחות והצלחה,


האמצעים:

1. דף ועליו ציור של רימון ובתוכו נקודות עבות (גם חסרי כשרון ציור כמוני יכולים לצייר משהו סביר בהחלט...)

2. פייטים אדומים בצלוחיות (לילדים הקטנים יותר מגיל 3 אפשר לעשות את אותה פעילות עם מדבקות עגולות קטנות או גדולות – בהתאם לגיל)

3. דבק לבן (לא, בלי לקקנים.. מדביקים עם האצבע... מדוע שנקריב את התפתחות מערכת התחושה השטחית החשובה על מזבח תחושת הניקיון ?)

הפעילות: הדבקת "גרעיני רימון"

מחלקים לכל הילדים דפים עם ציור הרימון והנקודות שעליו, הילדים טובלים את האצבע בדבק הלבן ומורחים אותו על גבי הנקודה שברימון. הילדים לוקחים מהצלוחית "פייט" אחד בלבד באמצעות אחיזת פינצטה (האחיזה המדויקת ביותר שבין האצבע לאגודל) ומניחים אותו על הדבק שעל הנקודה. ממשיכים כך עד ליצירת רימון מלא בגרעינים נוצצים. מניחים לייבוש ושולחים הביתה (ישנן גננות המגדילות לעשות ושולחות כמה מילים על הפעילות להורים). בבית כדאי לתלות במקום גלוי ולעודד תגובות אוהדות מקהל הצופים...

הערך ההתפתחותי:

פעילות זו היא פעילות תחושתית – תנועתית (סנסו-מוטורית) מובהקת וחווייתית. מפתחת את המוטוריקה העדינה, את מערכת התחושה השטחית ותיאום העין יד.

לאור העובדה שתחושה מפתחת את התנועה ותנועה מפתחת את התחושה, השילוב של מגע הדבק והמניפולציה של ה"פייט" בכף היד (שינוי המקום והמנח של ה"פייט" בין האצבעות) יוצרים פעילות בעלת ערך התפתחותי גבוה ( 10/10 בסולם הערך ההתפתחותי שלי...).

הקושי הצפוי של הילדים להוציא "פייט" אחד בלבד (כאשר הם נוטים להיצמד) ובמיוחד עם הדבק על ידם מגביר את ההתפתחות בכמה דרגות במה שנקרא אתגר בריא ומפתח.

נקודה נוספת... ככל שיש יותר נקודות המסמנות את מקום הדבקת ה"פייט" כך ידרשו טווחי עבודה וריכוז ארוכים יותר אז התאימו את כמות הנקודות לגילם וליבם של הילדים להם מיועדת הפעילות.

הרי לכם פעילות זולה פשוטה ומאד מפתחת כאשר הקשר שלה לחג המתקרב תמיד מוסיף למוטיבציה של הילדים ולרוח החג.

אשמח לשמוע איך היה...

שנה טובה,

שלכם ובשבילכם, גיא יעקב יקותיאלי, מרפא בעיסוק מניעתי.

75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page