top of page

העיקרון השני לחיזוק חגורת כתפיים



שלום!

תכננתי לעבור פוסט זה לתחום התחושתי אך לאור הבקשות לפעילויות נוספות לחיזוק שרירי היציבה ובהם חגורת הכתפיים אתייחס לנושא התחושתי בשבוע הבא, בעזרת השם.

בנוסף, קיבלתי מגננות (בפניות ציבורית ופרטיות...) בקשות לטיפים ופעילויות מיוחדות נוספות לשחרור אנרגיה וזאת כדי להתמודד עם תקופה מאתגרת זו של סוף השנה בה עם העלייה בטמפרטורות עולה גם תחושת התסיסה הכללית ...

אז כמו הפעילויות הקודמות גם בפוסט זה אני משתף פעילויות שמחזקות את הילדים תוך כדי שהן מעייפות אותם... תהנו!


עיקרון החיזוק שעומד בבסיס הפעולות ששיתפתי בשבועות הקודמים הוא עיקרון נשיאות משקל הגוף על ידי הילדים ליצירת דחיסות במפרקי הידיים והשכמות שלהם.

העיקרון שעומד בבסיסי החיזוק של הפעולות הבאות הוא: כל פעילות של הידיים מגובה הכתפיים ומעלה מחזקת את חגורת הכתפיים. מעיקרון זה נגזרות פעילויות רבות ומהנות אחרות אותן אספתי או פיתחתי במהלך השנים כמרפא בעיסוק. אני שמח להעביר לכם את הידע ופועל על מנת להעביר לכם עוד כלים מעשיים במהלך השנה הקרובה (אני בשלבים מתקדמים של פיתוח ערכות פעילות לגננות).


הרי לכן כמה דוגמאות לפעילויות מובחרות זמינות, זולות ופשוטות, לביצוע מידי בגן ומבוססות על עיקרון חיזוק זה:


חיזוק חגורת כתפיים תוך כדי פעילות גרפו-מוטורית

1. למה לצייר ולצבוע כל הזמן לצד השולחן אם אפשר לחזק את היכולות הגרפו-מוטוריות תוך כדי חיזוק חגורת הכתפיים? הילדים עומדים מול הקיר, ביד אחת מחזיקים את דף הפעילות בגובה הכתפיים (לפחות) וביד השנייה צובעים, מציירים, עוברים על קווקווים או כל פעילות גרפו-מוטורית אחרת.



2. פעילות קבוצתית: מחלקים את ילדי הגן לקבוצות. כל קבוצה מקבלת בלון מנופח. המטרה היא להקפיץ את הכדור גבוה - גבוה מבלי שהבלון נוגע ברצפה. פעילות זאת מאד מהנה עבור הילדים ובגלל הידיים המושטות מעלה עם המוטיבציה למנוע מהכדור ליפול ובכך להיפסל, מהר מאד תראו את הילדים מתעייפים ולעיתים מחזיקים את העורף. אפשר לבצע בגן או בחצר. הקפידו על הבטיחות.


3. בסרטון: מדביקים או קושרים בלון עם חוט או סרט לתקרה – הילד מנסה להכות בבלונים באמצעות מוט או מקל מטאטא (לשמור על בטיחות ולהרחיק את הילדים האחרים). אתן לא רואות אותו אך מי שאוחז במוט הוא ילד בן 4 וחצי שמנסה בכל מאודו לפגוע בכל הבלונים... פעילות נהדרת, מחזקת ומעייפת.... (לילד ולבלונים שלום).




בשבוע הבא נתייחס למיומנות תחושתית בעלת השפעה רבה על חוויית הכתיבה של הילדים ובכלל.

התפתחות מהנה!

גיא יקותיאלי,

מרפא בעיסוק, מרצה ויוצר למען התפתחות הילד.

Viter.co.il

195 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page