top of page

משחק הזיכרון


הכנת משחק הזיכרון - פעילות התפתחותית שלמה

יום חורף קר הוא הזדמנות לזמן איכות של התפתחות עם הילדים. בהתפתחוטיפ זה אני רוצה להציע לכם פעילות אותה אני מכנה פעילות שלמה. שלמה מבחינת עושר המיומנויות המתפתחות וגם מבחינת ההקשר – תוצר משמעותי ושמיש עבור הילד, לא כזה שיבלע במגירה יחד בין דפים רבים אחרים.

משחק הזיכרון מפתח את הזיכרון החזותי - מרחבי. הילדים נדרשים לזכור שני דברים נפרדים וחשובים – האחד, האם ראיתי כבר את קלף זה? והשני – אם כן ראיתי אותו, היכן?

הפעילות היא לגילאי 4 ומעלה .

האביזרים: דף A4 (עדיף שמינית בריסטול), סרגל, מספריים, טוש/ עפרון או שניהם.

מה הערך ההתפתחותי של פעילות זו? מה זה נותן לילדים שלנו? הרבה!:

חלוקת הדף לכרטיסיות - באמצעות סרגל וטוש עבה נמתח קווים החוצים את הדף ל – 16 עד 20 משבצות. ילדים אוהבים להשתמש בסרגל וזו פעילות המפתחת קואורדינציה – יד אחת מציירת את הקווים ויד העזר חייבת לייצב את הסרגל.


מי ידע מי ינחש מה אנו רואים בתמונה? פיתרון בהמשך...

תרגול מבורך של גזירה על הקווים ליצירת הכרטיסיות. גזירת שמיניות בריסטול היא קלה יותר לילדים, הנייר יציב יותר ויש משוב תחושתי חזק יותר מפעילות הגזירה דבר המשפר עם הזמן את איכות הגזירה.

מציירים או כותבים ספרות ואותיות בעיפרון או בטוש (העיפרון מאפשר מחיקה אך דורש מוטוריקה עדינה מפותחת יותר) על גבי הכרטיסיות, כמובן פעמיים מכל דבר (מילדים מתחת לגיל 5 אין לדרוש לצייר אלכסונים). הכנת משחק זה מעורר מוטיבציה לציור וכתיבה גם אצל הילדים הנמנעים והנוסחה ההתפתחותית שלנו להזכירםם היא השתתפות = התפתחות.

אם הילדים השתמשו בעיפרון תבקשו מהם לעבור על הקווים בטוש, דבר המפתח את תיאום העין – יד. אפשר להכין כמובן כמה כרטיסיות שרוצים ולצייר או לכתוב כל מה שרוצים.

חשוב לסדר את הכרטיסיות בשורות מסודרות עם רווח בין הכרטיסיות וזו הזדמנות מיוחדת ללמד את הילדים שרווח הוא מקום ריק (כהכנה לכתיבה). כל אחד בתורו מנסה למצוא זוג כרטיסיות זהות, הנצח הוא בעל מספר הכרטיסיות הרב ביותר.

מזמינים את בני המשפחה ומשחקים במשחק שהכנו, דבר המרגש, מחמיא ומחזק את המכינים...

למי שלא גילה בעצמו פיתרון החידה – שתי הגבעות הקטנות הן האצבעות הקטנות שלא החזיקו את הסרגל בגובה הנכון... מצחיק אותי כל פעם מחדש...


19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page