top of page

קצת סדר בנושא התארגנות


קצת סדר בנושא התארגנות והצעה לפעילות מקסימה.

עם התחלת שנת הלימודים החדשה רציתי לגעת בתחום בעל השפעה רחבה על תפקוד הילדים בבית הספר ובבית – התארגנות.

כשמדובר בילדים בגני החובה, בגילאי בית הספר בכלל וכיתה א' בפרט, שני תחומי ההתארגנות הבולטים שעלולים להיות להם למכשול הם – התארגנות עם ציוד וזמן.

תתפלאו כמה לחץ, תסכול ואף יצירת פערים לימודיים מקורם בקשיי התארגנות עם ציוד.

דוגמא אחת מני רבות: המורה מבקשת להוציא כלי כתיבה, חוברת אוו מחברת. הילד הלא מאורגן מתחיל במסע מרתק של ניחושים ותגליות – הוא מנסה בתא ראשון של הילקוט או הקלמר אך אינו מוצא שם את הפריט הנדרש אלא משחקים, מזכרות ויתר מסיחים. כך הוא עובר לתא הבא וזה שאחריו בזמן ששאר הילדים המאורגנים כבר קשובים למורה ומבצעים את הפעילות. הארגון והסדר גם ידועים כמשפיעים על הלך רוחם של הילדים, על רמת הריכוז והקשב שלהם ובכלל על הפניות שלהם ללמידה.

ארגנו יחד עם הילדים סדר קבוע בילקוט ובקלמר. עזרו להם לבדוק ולארגן אותם מדי יום, כחלק מסדר היום. כדי להוסיף לחוויה וההטמעה של ארגון הילקוט והקלמר אני משחק עם הילדים משחק בו הם מתבקשים להוציא בעיניים עצומות (!) פריט מהילקוט או מהקלמר לפי הוראה. הם צוחקים ולומדים כמה זה נוח וקל להיות מאורגן.


לנוחיותכם מצורף איור שמציע דרך לארגון הקלמר –

תא אחד: כל הנדרש לכתיבה: 2 עפרונות באורך 10 ס"מ לפחות, מחק ומחדד.

תא שני: צבעים וטושיםתא שלישי: יצירה: מספריים, דבק וסרגל.

האיור לקוח מתוך ספר הפעילות " קו – קו מלך הקווים"

86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page