top of page

הכן ילדך לחורף! כיצד מתמודדים עם ילדים המתקשים לעבור מבגדי חורף לקיץ?


לילדים עם קושי בעיבוד התחושתי (רגישות יתר למגע בכלל ולמרקמים מסוימים בפרט) המעבר בין בגדי הקיץ לחורף הוא לא פשוט כלל ויוצר קונפליקטים ומתחים בין הילדים להוריהם. חשוב להבין שאנחנו חשים את הכל אחרת, והחוויה התחושתית של ילד עם רגישות תחושתית למגע בגדי חורף לא מותאמים עבורו היא חוויה קשה ואמיתית. ההתנגדות היא על רקע תחושתי ולא על רקע של טעם או התנהגות. רוב בני האדם לא ייהנו משפשוף גופם בנייר זכוכית (מחוספס יותר או מחוספס פחות) אפילו לדקה אחת, קל וחומר אם זה יורגש במשך רוב היום... גם אף אחד לא יצליח לשכנע אותנו שנייר הזכוכית הזה הוא בעצם נעים... וכך, גם את הילדים עם הקושי בעיבוד התחושתי לא נצליח לשכנע לא בצ'ופרים ולא באיומים ללבוש בגד שמפריע וברמה מסויימת אף מאיים עליהם - תחושתית.

מספר עצות:

1. הכן ילדך לחורף! בדקו שהבגדים, כולל הגרביים, המעיל והנעליים נוחים ונעימים לילדים לפני הקור והגשם.

2. בחרו את המלחמות שלכם! אין טעם להילחם עם הילד עם הליקוי התחושתי, זו מלחמה ששני הצדדים מפסידים.

3. בחירת בגדים מותאמים עבור הילדים! קחו אותם לחנות (זה דורש זמן וסבלנות) ומדדו איתם בגדים, מעיל, גרביים ונעליים שיהיו נוחים ונעימים עבורם ואז קנו כמה מהם. ילדים יעדיפו לרוב בגדים מרווחים ולא צמודים ובגדי כותנה ומעיל "פוטר" על פני בגדים עם מרקמים מאתגרים כמו סריגים, ג'ינס וכן מגע כפתורים ורוכסנים למיניהם. לחלק מהילדים מפריעים התפרים שבגרביים.

4. יש לדבר על בגדי החורף ולהעלות את המודעות של הילדים לסיבה להחלפת הבגדים לדוגמא: "אם תלבש בגדים קרים ביום חורף קר אתה עלול להצטנן ואז לא תוכל ללכת לגן... לצהרון... לחוג... להזמין חבר ועוד...".

5. את כל המלצות אלו יש לקיים בנחת ולא בזמן הסערה עצמה (תרתי משמע בריבוע – מזג האוויר שבחוץ, הילדים שבוכים והכעס שלנו ההורים).

חשבו על נקודה זו היטב – האם נקריב את רמת הקשב והריכוז של הילדים או את הפניות שלהם ללמידה והשתתפות בעבור בגד מסוים?

התאימו את הסביבה לילדים ולא את הילדים לסביבה.

בברכת התפתחות שלמה ושמחה,

גיא יעקב יקותיאלי, מרפא בעיסוק, הנוסחה להתפתחות הילד.

הירשמו כאן לאתר (בתחתית דף הבית) לקבלת מאמרים וכלים להתפתחות הילד מדי שבוע.


122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page