top of page

איך עוזרים לילדים לכתוב ולא לחרוט?


פיתוח יכולת ויסות העוצמה בתחום הגרפומוטורי – או איך עוזרים לילדים לכתוב ולא לחרוט. לא מעט ילדים משתמשים בכוח לא מותאם בזמן פעילות ציור, צביעה או כתיבה. השימוש המוגזם בכוח ("חריטה") מוביל לחוסר נעימות פיזית בידיי הילדים (לפעמים עד רמת כאב) ולהתעייפות מהירה. הכתיבה הופכת להיות עבודת פרך ונתפסת כדבר שלילי על ידי הילדים. ההשפעה השלילית הפיזית והרגשית של פעילות גרפו מוטורית עם ויסות עוצמה לא מותאם מובילה ילדים רבים להימנעות מכתיבה וציור, וכפי שהסברתי בעבר, ההימנעות היא הפך ההתפתחות.


בהתפתחוטיפ זה אני שמח להציג לכם רעיונות לפעילויות גרפו מוטוריות ממוקדות בתחום ויסות העוצמה.

בדף הראשון אני מציג כיצד אפשר לעבוד על ויסות העוצמה עם ילדים בני 4 (ואף מתחת לכך)- הילדים נדרשים לצבוע את הצורות פעם בכוח חלש ופעם בכוח חזק.


איך עוזרים לילדים לכתוב ולא לחרוט?

בדף השני המתאים לגילאי 6 ומעלה נדרשים הילדים להעתיק מילים בעוצמות משתנות –כוח חלש, בינוני וחזק.


איך עוזרים לילדים לכתוב ולא לחרוט?

בדף השלישי (המתאים לגילאי 7 ומעלה) הילדים נדרשים להעתיק את המילים בעוצמות המתאימות,

אך הוספתי פה תעתוע קשב קטן שמוסיף לאתגר…

מה שאנו מבקשים לראות זה הבדל מובהק בין רמות הכוח. ילדים שמצליחים במשימה זו, ומראים שליטה טובה בויסות העוצמה ככל הנראה אינם סובלים מקושי תחושתי בויסות העוצמה.

אז מה עושים עם ילדים שמצליחים לווסת את עוצמה הכתיבה בפעילות זו אך עדיין חורטים בזמן כתיבה? על זאת ועוד, בעזרת השם, בהתפתחוטיפ הבא!

בברכת התפתחות שלמה ושמחה,

גיא יעקב יקותיאלי, מרפא בעיסוק מניעתי.

לחזרה לדף הבית - לחצו כאן

לחנות הספרים - לחצו כאן

לקבלת המאמר השבועי היישר למייל שלכם הרשמו לניוזלטר שלי – כאן

להזמנת הרצאות – לחצו כאן

69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page